Alf Häggström

Namn: Alf Häggström
Ålder: 65 år
Blev medlem år: 2018
Varför valde du att gå med i Lions?
Lions gör ett bra jobb för utsatta människor och familjer; likaså för utlandsfödda ”Pitebor” är Lions med och stöttar en form av ett socialt nätverk.

Dina erfarenheter hittills?
Enbart positiva, ett vänligt mottagande av Lions medlemmarna. Det finns ”outtömligt”med möjligheter att bidra, likaså att få känna viljan, gemenskapen och samhörigheten i en hjälpande verksamhet.

Något Lions engagemang som du tycker känns speciellt värdefullt?
Vår loppis känns som att det är något som alla värdesätter, men barnfonden känns bra att någon behövande blir hjälpt; likaså att vi skickar sååå mycket pengar till barncancerfonden!

Hur ser du på rekryteringen, och kanske föryngringen, av nya medlemmar?
För att dessa ideella organisationer skall överleva är det viktigt att vi får in unga medlemmar som bidrar till en möjlig utveckling av vårt roliga arbete likaså nya idéer och förslag.

Det är en av de största utmaningarna vi har. I annat fall kommer denna verksamhet att avvecklas över tid.

Hur ska fler kvinnor lockas att bli medlemmar i Lions?
För det första, där bara “mannen” endast är med bör deras kvinnor tillfrågas. Kan även tycka att fler förtroende & styrelseuppdrag bör läggas på kvinnor. Varför inte bjuda in Lions- kvinnorna en kväll och försöka få med dem?

Fritidsengagemang utöver Lions?

• Familj med barn & barnbarn är givande och roligt.
  • Praktiska projekt.
  • Resor och upplevelser.

Nämn något som gör dig extra glad?
Att få vara frisk och vara med familjen och främst barnbarnen. Även att få finnas till och hjälpa andra med det man kan.

Årstid som du gillar?
Vår, sommar & höst.