Anna Lindström

Namn: Anna Lindström
Ålder: 49 år
Blev medlem år: 2022

Varför valde du att gå med i Lions?
Lions är en ideell förening som arbetar för att göra gott och hjälpa människor både internationellt och samhällsnära. Jag ville göra något bra för någon, och arbeta för att göra gott för andra.

Dina erfarenheter hittills?
Mina erfarenheter av Lions är en grupp djupt engagerade och glada människor som brinner för att hjälpa andra. Jag har bara varma erfarenheter.

Något Lionsengagemang som du tycker känns speciellt värdefullt?
Alla Lionsengagemang är värdefulla; just därför är det värdefullt för dem som får hjälpen.

Hur ser du på rekrytering och föryngring av nya medlemmar?
Rekrytering av människor i olika åldrar och erfarenheter bidrar till nya tankar och idéer som berikar föreningen.

Hur kan fler kvinnor lockas att bli medlemmar i Lions?
Ja, hur lockar vi fler kvinnor? Jag har inte varit medlem så länge att jag känner till allt arbete kring rekrytering, men min första tanke är genom marknadsföring. Förutom det vi redan gör idag så skulle vi kunna vara ute i samhället och marknadsföra Lions och de olika engagemangen på ett kärnfullt sätt.

Fritidsengagemang utöver Lions?
På min fritid är jag engagerad i mina barn, familj och vänner. När tid finns så tycker jag om att träna.

Nämn något som gör dig extra glad?
Något som alltid gör mig glad och värmer mitt hjärta är mina barn och deras omåttliga sinne för humor och sätt att sprida glädje och värme omkring sig.

Publicerad i Referenser