Många välkomna slantar till Lions Barnfond

Över förväntan. Det blev det gemensamma intrycket och summeringen av Lions julmarknad i Småstaden, helgen 26-27 december.

Tillströmningen av köpsugna och frikostiga människor var tydlig, inte minst under skyltsöndagen.

Småtomtar, ljusstakar, julbonader, dukar, porslin med julanknytning … på alla bord exponerades lockande föremål med advents- och julanknytning.

Till det som lockade många besökare var även utbudet av hembakat bröd. Finbröd och grövre varianter hade en strykande åtgång.

– Allt bröd är slut, konstaterade en av Lions ”försäljare” uppenbart nöjd, långt innan julmarknaden blåstes av.

Pengarna som summerades efter de två julmarknadsdagarna uppgick till finfina 42 000 kronor.

­– Helt fantastiskt, menade Eva-Lena Bergström och Christer Olsson, representanter för Lionsklubbarna.

Här bör för övrigt noteras att julmarknaden förutsätter åtskilliga timmar av ideellt arbete av klubbarnas medlemmar. Och, noteras bör också, den enastående bidragsviljan hos piteborna.

Tack för den!

Lions Barnfond hjärtat, drivs gemensamt av de två Lionsklubbarna i Piteå, och fondens ändamål är bland annat att ekonomiskt stödja och hjälpa barn och ungdomar med sjukdomar eller funktionsvariation inom Piteå kommun.