Nu är väntan över – stora loppis på gång

Staffan Bergström (till vänster) och Leif Boström är ett par Lionsmedlemmar som ska bidra till att plocka fram objekt som ska transporteras till loppismarknaden på Noliaområdet.

Efterlängtad! Stora loppis står för dörren efter den kvävande och långa pandemin.

Nu förbereder de två Lionsklubbarna i Piteå gemensamt för en kommande publikfest 7-8 maj.

Loppmarknaden är ett evenemang som lockar tusentals besökare – besökare som gillar att botanisera bland möbler, antika prylar, böcker, porslin, tyger, teknikprylar … och mycket mer. Och köplusten brukar det sällan vara något fel på.

Efter det ofrivilliga uppehållet, som alltså förorsakades av covidpandemin, ska lokalen på Noliaområdet iordningställas och successivt fyllas med lockande erbjudanden.

– Vårt förråd är knökfullt och efter den senaste loppmarknaden behöver vi minska på trycket i förrådet och skapa utrymme för nya föremål som kommer från generösa givare runt om i kommunen.