K-G imponerad av Lionsutbildning

– Detta var en stor upplevelse!
K-G Näsström, Lionsveteran från Piteå, blickar tillbaka efter en minnesvärd utbildningsresa till Chicago, beläget i den nordliga delen av USA. Målet med utbildningen – att deltagarna ska bli godkända som kommande distriktsguvernörer inom Lions.

K-G var en av totalt 600 Lionsmedlemmar från hela världen som samlades i Lions utbildningscenter. Platsen heter Q Center och ligger i St Charles i utkanten av Chicago.
– Jag hade den stora äran att få möjlighet till denna utbildning, säger K-G som idag, förutom sitt arbete i Lions Piteå/Öjebyn, axlat rollen som vice DG i 101 N.
– Detta var en stor upplevelse. Jag lärde känna andra Lions och fick veta hur de jobbade med olika projekt i sina länder.

Nordisk seger
Förutom dagliga utbildningsinsatser, fick deltagarna lyssna till tal av kommande världspresident Dr Patti Hill.
– Intressant! Hon underströk och lyfte fram miljön som ett viktigt arbetsområde för Lions … och att vi behöver fler händer som hjälps åt i det här arbetet, säger K-G som ingick i en grupp med nordiska deltagare vars uppgift var att forma ett projekt för diabetes.
Hur det gick?
– Jo, vår grupp, som förutom jag själv, bestod av en norrman och en dansk, segrade i den nordiska kampen.
Vad händer härnäst?
– Nästa gång kommer vi att ses i Boston i samband med Lions Convention, och det såg samtliga fram emot, summerar en nöjda K-G Näsström från Lions Piteå/Öjebyn.

Publicerad i Nyheter