Fortsatt penningstöd till cancerforskning

I fjol överlämnade Lions Club Piteå/Öjebyn en välkommen gåva till Lions Cancerforsk-ningsfond i norr.
Samma procedur upprepades i år när representanter för Lions överlämnade en check på 50 000 kronor vid en informationsdag i Umeå.

Forskningen kring cancergåtan kräver stora resurser. Och med betydande penningbelopp stärks givetvis möjligheterna till framsteg.
Lions är en av de stora bidragsgivarna, och för att ge en bild av bidragsviljan kan nämnas att fram till den 31 maj 2022 hade cancerforskningen fått nära 250 miljoner kronor.
Och pengarna fortsätter att strömma in till den verksamhet som bedrivs vid Cancercentrum i Umeå.
Lions Piteå/Öjebyn deltog med fyra personer vid den informationsdag som anordnades i februari. En av dessa, Leif Boström, hade det stora nöjet att överräcka en check på 50 000 kronor.