Ännu ett framgångsrikt loppis!

På annat sätt kan inte Lions stora loppmarknad 2023 beskrivas. Det blev många sköna slantar som ett resultat av alla skänkta föremål, till stor glädje och nytta för de två Lionsklubbarna i Piteå.

Förväntansfulla besökare bildade en lång kö före insläpp.

I år var kön av besökare som vanligt lång. Nyfikna och förväntansfulla stormade man in genom porten precis på angivet klockslag, det vill säga 10.00. Och köplusten manifesterades tydligt.
När de två loppisdagarna, 6-7 maj, summerades hade besökarna handlat för preliminärt över 400 000 kronor. Imponerande, minst sagt!

Storslagna arbetsinsatser
Den gemensamma arbetsinsatsen från de två Lionsklubbarna är berömvärd. En bra bit över 100 medlemmar och volontärer har tillsammans bidragit med i m-å-n-g-a arbetstimmar fördelade på cirka tio dagar.
– Helt otroliga insatser, summerade Staffan Bergström, som haft en nyckelroll vid genomförandet av årets loppmarknad .
De pengar som besökarna bidragit med under de två loppisdagarna kommer väl till pass när det gäller Lions ambitiösa verksamhet, som innebär att betydande penningströmmar fördelas på olika slags hjälpbehov ute i samhället. Det handlar om behov som ständigt finns närvarande: lokalt, nationellt och internationellt.

Lokalen fylldes snabbt med köp- och fyndsugna besökare.

Publicerad i Nyheter