Stort tack för Lions generösa bidrag

– Det värmer i hjärtat att höra detta!
Så säger Victoria Granlund, verksamhetschef för Hjältarnas Hus i Umeå, efter beskedet att Lions Barnfond Hjärtat skänkt 75 000 kronor för att använda i verksamheten.

Med jämna mellanrum skänker Lionsklubbarna i Piteå pengar i syfte att främja olika behov i samhället. Det handlar exempelvis om forskning kring cancer och barndiabetes. Dessutom många andra insatser. Och till den senare kategorin hör Hjältarnas Hus, ett tillfälligt hem där sjuka barn och deras familjer får möjlighet till en fungerande vardag. Verksamheten bedrivs i nära anslutning till barnavdelningen vid Norrlands Universitetssjukhus.
Hjältarnas Hus är en plats där man vårdar det friska, och forskning visar att barn som får möjlighet att bo med sin familj i en trygg miljö tillfrisknar snabbare.
Gåvan från de två Lionsklubbarna i Piteå fick ett varmt och tacksamt mottagande.
– Tusen tack för ert generösa bidrag! Våra behov är stora och önskelistan lång. Vi behöver en stor TV, barnkläder, leksaker, barnvagnar, skrivbord och barnmöbler, förklarar Victoria Granlund, chef för verksamheten vid Hjältarnas Hus.