Presidentbyte med veteraner

En presidentveteran lämnade över till en annan veteran. Med en bukett blommor avtackades Tommy Sundqvist av den tillträdande K-G Näsström vid medlemsmötet som välkomnade sommaruppehåll i klubbens verksamhet.
– Tack för ett gott arbete, summerade K-G sin företrädares insats och önskade honom lycka till när han nu klättrar vidare i Lions hierarki. Det handlar bland annat om rollen som DG (distriktsguvernör) för Tommys del det kommande verksamhetsåret.

Medlemsmötet kunde för övrigt glädja sig åt ett fint ekonomiskt utfall av den stora loppmarknaden som genomfördes i maj.
– Preliminärt gav loppisen 350 000-360 000 kronor, som nu kan användas till Lions hjärtefrågor, det vill säga hjälp till behövanderunt: lokalt, nationellt och internationellt. Bra jobbat! En fantastisk laginsats, konstaterade avgående klubbpresidenten och medlemmarna applåderade och lät samtidigt förstå att de gärna ser nytt loppis och nya krafttag nästa sommar.

Tillträdande presidenten K-G Näsström tackar avgående Tommy Sundqvist för ett gott verksamhetsår. Foto: Staffan Johansson