Ökad kvinnokraft i klubbens gemenskap

Välkomna i vår gemenskap!

Det var ett tydligt budskap när tre nya medlemmar valdes in i Lions Piteå/Öjebyn vid klubbens månadsmöte i oktober.

Med en högtidlig inramning välkomnades Anna Lindström, Christer Lundgren och Ebba Fallenius.

Tillskottet av nya medlemmar är extra värdefullt i perspektivet av de ideella insatser som utförs av Lions, där varje insamlad krona oavkortat går till välgörande ändamål.

Glädjande är också den ökade tillströmningen av kvinnor i klubben. Det understryker strävan mot ett mer jämlikt inflytande, såväl när det gäller strategier som utveckling av klubbens arbete.

Fler kvinnor står hela tiden högt på dagordningen i vår verksamhet.

De tre nya medlemmarna, Anna Lindström, Christer Lundgren och Ebba Fallenius, flankeras av från vänster Jan-Erik Sandberg, klubbpresident, K-G Näsström, vice distriktsguvernör och fadder och längst ut till höger står Gunnar Rönnbäck, sekreterare och fadder.