Nu är Peter framme vid sina drömmars mål

Redan som liten parvel drömde han om att bli företagare … och varför inte en framgångsrik sådan.
Idag är det tummen upp för Peter Nordlund, VD och mannen bakom Box Modul i Öjebyn.
– Ifjol, det vill säga 2022, passerade vi 100 miljoner kronor i omsättning, och det tycker vi är mycket bra, berättade Peter när han gästade Lions Piteå/Öjebyn vid deras medlemsmöte i januari.

Box Modul bildades för 30 år sedan med sandwichteknologi som hörnsten, det bärande elementet i verksamheten. År 2017 tog Peter Nordlund över företaget, en möjlighet som öppnades via hans eget Nordlund Invest som startades ett par år tidigare.
Byggingenjören, med ett starkt gillande av kombinationen teknik och ekonomi, hade tidigt sett potentialen i Box Modul.
– Jag blev invald i företagets styrelse 2010, och var alltså välbekant med verksamheten. Och framför allt såg jag möjligheterna, sade Peter, som via Nordlund Invest genererat pengar att använda vid köpet av Box Modul.

Varför så lyckosam?
Modulerna, som bygger på sandwichteknologi, har vunnit marknadens gillande. På kundsidan finns kunder inom ett stort geografiskt område. Till kunderna hör bland anda datacenter, försvaret och energiområdet.
Recept för den lyckosamma utvecklingen?
– Min uppfattning är att vi är duktiga på speciallösningar. Dessutom: vi levererar i tid och håller vad vi lovar, förklarade Peter för de ivrigt lyssnande Lionsmedlemmarna.
Och framtiden? Jo, Box Modul fortsätter på framgångsvågen. Kundtillströmningen har fortsatt, vilket ställer krav på nyanställningar.

Idrottssponsring
Det handlar om personal inom sälj, konstruktion, projektledning och produktion.
Utvecklingen för de kommande åren betraktas som positiv. Och glädjen består inte enbart av nya landvinningar; glädjen består även av bidrag till den lokala marknaden.
Box Modul är exempelvis en stor aktör vad beträffar lokala inköp – inköp i mångmiljonklassen.
Till det lokala engagemanget hör även en omfattande sponsring, i synnerhet till idrottsföreningar.
– Jag tycker faktiskt det är kul att kunna ge tillbaka till idrotten, eftersom jag själv har erfarenhet av föreningsverksamhet, avrundade Peter Nordlund sitt uppskattade gästspel hos Lions Piteå/Öjebyn.