Lions – Villaägarna

Villaägarna och Lionsklubbarna satsar på samarbete

Eftersom vi har samma värdegrunder, känns det faktiskt bra att kunna utveckla samarbete. Det tycker Ulf Lundkvist, engagerad i kommunikations-gruppen i Lions Piteå/Öjebyn en av två livskrafiga Lionsklubbar i Piteå.

Lions tydliga budskap ut till  såväl medlemmar som allmänhet är 100  kronor in 100 kronor ut. Det innebär att av hela den summa pengar som på olika vägar samlas in, går oavkortat till ett flertal angelägna hjälpinsatser; lokalt, nationellt och internationellt.

-Jag vill nog påstå att detta är smått unikt, vilket också bidrar till att ytterligare bekräfta Lions  som ett starkt varumärke, menar Ulf Lundkvist.

Lokala arbetsinsatser

För att bredda Lionsklubbarnas mångsidiga arbete på det lokala planet, har klubbarna inlett ett samarbete med Villägarna i Piteå, livskraftig organisation med idag cirka 1 600 medlemmar. Detta samarbete ska förhoppningsvis leda till  ömsesidig nytta i det praktiska vardagsarbetet.